Βαγόνια χωρίς οδηγό προβλέπονται για το µετρό της Θεσσαλονίκης

Βαγόνια χωρίς οδηγό προβλέπονται για το µετρό της ΘεσσαλονίκηςΣτην ενεργοποίηση της διαδικασίας για την αυτόµατη οδήγηση συρµών προχωρεί η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) το προσεχές διάστηµα, µε εξαίρεση το τραµ και στόχο την εξοικονόµηση ενέργειας. Πρόκειται για την προβλεπόµενη…

Η εφαρµογή του συστήµατος δεν θα υποκαταστήσει τον ηλεκτροδηγό, ο οποίος θα εξακολουθήσει να βρίσκεται στον συρµό και θα έχει την ευθύνη εκκίνησης και ακινητοποίησης του συρµού, αλλά θα αφορά, κατά κύριο λόγο, σ τα διαστήµατα πορείας στα οποία θα ελέγχεται η ταχύτητα ανάλογα µε τη χρονοαπόσταση. Ουσιαστικά θα υπάρχει έλεγχος του σηµείου στο οποίο βρίσκεται ο προηγούµενος συρµός, ώστε να ακολουθεί η ανάλογη ρύθµιση της βέλτιστης ταχύτητας.

Στόχος είναι η εξοικονόµηση ενέργειας, η οποία υπολογίζεται ότι θα φτάσει το 30% και πλέον το αποτέλεσµα µένει να φανεί στην πράξη. Ο ακριβής χρόνος λειτουργίας της αυτόµατης οδήγησης συρµών δεν έχει αποφασιστεί ακόµη, καθώς θα προηγηθεί ειδική εκπαίδευση των οδηγών. «Το λεγόµενο σύστηµα ΑΤΟ δεν πρόκειται να υποκαταστήσει σε καµία περίπτωση τους οδηγούς των συρµών. Αντίθετα, θα υποβοηθήσει το έργο τους» επισηµαίνουν στο «Εθνος» πηγές της ΣΤΑΣΥ. Αλλωστε, στις υφιστάµενες γραµµές του µετρό δεν µπορεί να εφαρµοστεί η πλήρως αυτοµατοποιηµένη οδήγηση, καθώς δεν είχε προβλεφθεί από την αρχή και θα απαιτούσε κοστοβόρες αλλαγές τόσο στα τρένα όσο και στη σηµατοδότηση. Αντίθετα, βαγόνια χωρίς οδηγό προβλέπονται για το µετρό της Θεσσαλονίκης αλλά και για τη γραµµή 4 στην Αθήνα, η οποία µε το πρώτο τµήµα της θα συνδέσει το Αλσος Βεΐκου µε το Γουδή.

Εν τω µεταξύ, ύστερα από οκτώ χρόνια αναστολής της κυκλοφορίας τρένων λόγω της κατασκευής της νέας σιδηροδροµικής γραµµής, το τρένο θα σφυρίξει αύριο ξανά στο τµήµα Κιάτο – Αίγιο, καθώς η ΕΡΓΟΣΕ θα πραγµατοποιήσει δοκιµαστικό δροµολόγιο, στo πλαίσιo ολοκλήρωσης της επιδοµής της Νέας ∆ιπλής Σιδηροδροµικής Γραµµής Υψηλών Ταχυτήτων Κιάτο – Ροδοδάφνη.

Οι υποδοµές

Το συγκεκριµένο τµήµα έχει µήκος 70 χλµ., αποτελεί συνέχεια του λειτουργικού τµήµατος Κόρινθος – Κιάτο και περιλαµβάνει τρεις νέους σταθµούς, στο Ξυλόκαστρο, στην Ακράτα και στο Αίγιο, αλλά και έξι στάσεις σε ∆ιµηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, ∆ιακοπτό και Ελίκη.Οπως επισηµαίνεται σε ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, ολοκληρώθηκε η κατασκευή νέας σύγχρονης υποδοµής που περιλαµβάνει 6 σήραγγες µήκους 11 χλµ., 8 σήραγγες διαφυγής µήκους 1.700 µ., 19 σιδηροδροµικές γέφυρες, 63 κάτω διαβάσεις και 10 άνω διαβάσεις, ενώ επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων τρένου άνω των 200 χλµ. την ώρα.Το δοκιµαστικό δροµολόγιο, το οποίο γίνεται για τις ανάγκες του έργου «Κατασκευή υπολειπόµενων έργων υποδοµής, επιδοµής, σηµατοδότησηςτηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροµηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη Νέα Σιδηροδροµική Γραµµή Κιάτο – Ροδοδάφνη», θα είναι το πρώτο, έπειτα από οκτώ χρόνια αναστολής της σιδηροδροµικής κυκλοφορίας στο εν λόγω τµήµα, ενώ η δροµολόγηση τρένων στο νέο τµήµα αναµένεται να συµβάλει στη βελτίωση, την αύξηση και τη διευκόλυνση των µετακινήσεων στη Βόρεια Πελοπόννησο.

Πηγή: Εφημερίδα Έθνος

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αφήστε ένα σχόλιο