Η Ελλάδα θα επενδύσει πάνω από 400 εκατ. στην αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου – Η ιταλική εταιρεία 360 εκατ. ευρώ για νέα τρένα και αμαξοστάσια

Από τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του 2ου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Ιταλίας, στη Ρώμη:

Συγκαλέσαμε το Ανώτατο Συμβούλιο Ελλάδας – Ιταλίας οκτώ χρόνια μετά την πρώτη του συνεδρίαση στην Κέρκυρα και το πλήθος των συμφωνιών που υπογράψαμε, νομίζω υποδηλώνει την ανάγκη αυτό το Ανώτατο Συμβούλιο να συνεδριάζει σίγουρα πολύ πιο τακτικά, διότι οι συμφωνίες που υπογράψαμε, αλλά και οι συζητήσεις που είχαμε, νομίζω αντανακλούν την κοινή μας βούληση να διευρύνουμε τη συνεργασία μας σε διμερές επίπεδο, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, σε διεθνές επίπεδο…

  • Η ηλεκτρική διασύνδεση μεταξύ των δύο χωρών μας, συμφωνία η οποία υπεγράφη μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και της TERNA. Ουσιαστικά θέλουμε να τριπλασιάσουμε τη δυνατότητα διασύνδεσης μεταξύ των δύο χωρών μας, από τα 500 MW στα 1.500 MW. Αυτό αποκτά εξαιρετικά μεγάλη σημασία σε ένα ευρωπαϊκό περιβάλλον όπου συζητάμε συνέχεια για την ένωση των ευρωπαϊκών δικτύων. Η Ελλάδα είναι πια μια εξαγωγική χώρα ηλεκτρικής ενέργειας, πρωτίστως ενέργειας που παράγεται από τον ήλιο και από τον άνεμο, και μια τέτοια διασύνδεση θα είναι προς όφελος και των δύο χωρών μας.
  • H δεύτερη συμφωνία που νομίζω ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία, ειδικά για εμάς στην Ελλάδα, είναι η συμφωνία που υπογράφηκε μεταξύ ουσιαστικά της Ferrovie, της ιταλικής εταιρίας κρατικών σιδηροδρόμων, και του Υπουργείου Μεταφορών. Ουσιαστικά είναι μια επανεκκίνηση της σχέσης, την οποία αυτή τη στιγμή οικοδομούμε. Μια σχέση η οποία δοκιμάστηκε υπό την σκιά μιας μεγάλης τραγωδίας, της τραγωδίας των Τεμπών, που κόστισε τη ζωή σε 57 συμπολίτες μας. Αλλά είναι μια πολύ σημαντική συμφωνία, διότι:
    • αφενός η Ελλάδα καλείται να επενδύσει παραπάνω από 400 εκατομμύρια στην ουσιαστική αναβάθμιση του δικτύου, στην επισκευή ζημιών από μια μεγάλη κλιματική καταστροφή, μια μεγάλη πλημμύρα που είχαμε πέρυσι, στην εγκατάσταση των πιο σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας.
    • Και με τη σειρά της η ιταλική πλευρά δεσμεύεται να επενδύσει 360 εκατομμύρια ευρώ για να αποκτήσουμε καινούργια τρένα, καινούργια αμαξοστάσια, έτσι ώστε να μπορέσουν οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι να φτάσουν στο επίπεδο που είναι σήμερα οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι.

Σχετικές δημοσιεύσεις