Η παραγωγή αυτοκινήτων στη Βρετανία κατέρρευσε τον περασμένο μήνα και σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωσή της από τη παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση καθώς τα εργοστάσια έκλεισαν για ένα Brexit που ποτέ δεν έγινε, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου που ανακοινώθηκαν σήμερα.
Ο σύνδεσμος κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων SMMT ανακοίνωσε ότι η παραγωγή αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 44,5% σε ετήσια βάση στα 70.971 οχήματα τον Απρίλιο, που είναι η μεγαλύτερη πτώση εδώ και ακριβώς δέκα χρόνια, όταν η Βρετανία βρισκόταν σε ύφεση.
Τα εργοστάσια αυτοκινήτων έκλεισαν τον περασμένο μήνα για να αποφύγουν τον κίνδυνο να αντιμετωπίσουν προβλήματα στην αλυσίδα τροφοδοσία τους από ένα πιθανόν χαώδες Brexit χωρίς συμφωνία στις 29 Μαρτίου, που ήταν η αρχική ημερομηνία για την αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ.
Ενώ η ημερομηνία αυτή μετατέθηκε για τις 31 Οκτωβρίου, η αναβολή ήρθε πολύ αργά για να προλάβουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αλλάξουν τα σχέδιά τους, προκαλώντας κατάρρευση στην παραγωγή, σύμφωνα με τον SMMT. Οι εντάσεις στο παγκόσμιο εμπόριο επέτειναν την πτώση.
«Τα σημερινά στοιχεία είναι απόδειξη του τεράστιου
κόστους και της αναταραχής που έχει ήδη επιφέρει η αβεβαιότητα του
Brexit στις βρετανικές επιχειρήσεις και τους εργαζομένους», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT Μάικ Χοζ.
«Η
παρατεταμένη αστάθεια έχει κάνει ανείπωτη ζημιά, με τον φόβο μιας ‘μη
συμφωνίας’ να καθυστερεί την πρόοδο, προκαλώντας στασιμότητα στις
επενδύσεις, απώλειες θέσεων εργασίας και υπονομεύοντας την παγκόσμια
φήμη μας».