Εντός του 2020 θα γίνουν όλες οι ενέργειες ώστε να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, επισήμανε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, σημειώνοντας ότι εντός τετραμήνου θα έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου και ξεκαθαρίζοντας για ακόμη μια φορά ότι «αρχές του 2023 το έργο θα παραδοθεί στην πόλη».
Μετά την επίσκεψή του στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, αλλά και στους σταθμούς Φλέμιγκ, Πανεπιστημίου και Αγίας Σοφίας, ο γ.γ. Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ικανοποιημένος από τους «γοργούς ρυθμούς υλοποίησης του έργου», επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «η Αττικό Μετρό κάνει τη σοβαρή δουλειά που χρειάζεται να γίνει ώστε να ξεκολλήσει το έργο και να είμαστε εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουμε θέσει στην κυβέρνηση». Ειδικότερα για το αμαξοστάσιο Πυλαίας, είπε ότι στις αμέσως επόμενες ημέρες «θα ξεκινήσει μερική ηλεκτροδότηση, που θα επιτρέψει και την έναρξη των δοκιμών των τρένων».
Αναφορικά, δε, με την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό του Βενιζέλου, ο κ. Καραγιάννης τόνισε: «μετά τη θετική γνωμοδότηση που έχουμε από το ΚΑΣ, θα προχωρήσουν πάρα πολύ γρήγορα οι μελέτες που χρειάζεται να γίνουν ώστε να υλοποιηθεί η διαδικασία της απόσπασης και της επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων, με τη λύση που έχουμε προτείνει και έχουμε τη γνωμοδοτική απόφαση από το ΚΑΣ». Πρόσθεσε, δε, ότι «περιμένουμε από την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη τη σχετική υπουργική απόφαση και πάρα πολύ γρήγορα υλοποιούμε αυτά που έχουμε πει». Η κυβέρνηση και όλο το επιτελείο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «αυτό που έχουμε υποσχεθεί στους Θεσσαλονικείς θα το υλοποιήσουμε. Αρχές του 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει το μετρό», υπογράμμισε.
Ερωτηθείς για το έργο που αφορά την αναβάθμιση της εσωτερικής
περιφερειακής οδού στη Θεσσαλονίκη και την υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρο
(fly-over), ο γ.γ. Υποδομών τόνισε: «η λύση που προτείνουμε για την
αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής και το fly-over είναι η λύση που
επιβαρύνει όσο το δυνατόν λιγότερο το περιβάλλον. Μέχρι σήμερα δεν έχει
παρουσιαστεί καμία άλλη λύση που να προτείνει μικρότερη επιβάρυνση για
το Σέιχ Σου».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Νίκος Ταχιάος
σημείωσε: «αυτή τη στιγμή, οι σταθμοί του μετρό Θεσσαλονίκης είναι στη
φάση αποπεράτωσης των έργων πολιτικού μηχανικού κυρίως. Τώρα έχουν
ξεκινήσει για πρώτη φορά οι ηλεκτρονικές εγκαταστάσεις και αυτές που
αφορούν τα μηχανολογικά τμήματα. Για αυτά δεν υπήρχαν μελέτες, όπως δεν
υπήρχαν ούτε για την επιδομή, τις οποίες εμείς επισπεύσαμε».
Οι διαδικασίες στην υλοποίηση του μετρό Θεσσαλονίκης προχωρούν κανονικά, ανέφερε ο κ. Ταχιάος και πρόσθεσε: «είμαστε στη φάση που έχει ένα έργο τέχνης. Έχει γίνει ο καμβάς και τώρα πάνω σε αυτόν τοποθετούμε όλες τις λεπτομέρειες. Σε αυτή τη φάση είμαστε κι αυτό είναι μια δουλειά που είναι αφανής, αλλά είναι σχετικά δύσκολη. Είναι η πιο λεπτή δουλειά».
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο προσφυγής κατά της απόφασης του ΚΑΣ για τον σταθμό Βενιζέλου, ο κ. Ταχιάς απάντησε: «Εμείς έχουμε οπλίσει πάρα πολύ καλά την απόφαση, την οποία υποστηρίξαμε στο ΚΑΣ, οπότε δεν φοβόμαστε. Εάν συμβεί θα το αντιμετωπίσουμε, όπως αντιμετωπίζουμε κάθε πιθανό ενδεχόμενο δικαστικής εμπλοκής».
«Με τη λύση της δική μας, αυτό που πρέπει να το καταλάβουν οι Θεσσαλονικείς είναι ότι δεν φεύγουν τα αρχαία από το σταθμό Βενιζέλου», υπογράμμισε ο κ. Ταχιάος, επισημαίνοντας ότι «θα κατασκευαστεί πολύ πιο γρήγορα ο σταθμός και με μικρότερο κόστος, με το ίδιο αποτέλεσμα, εάν ήταν εφικτή η κατασκευή με την παραμονή των αρχαιοτήτων επιτόπου».Επισήμανε, δε, ότι ο σταθμός Βενιζέλου «θα κλείσει και θα λειτουργήσει μόνο μετά την επανατοποθέτηση των αρχαίων, διαφορετικά δεν μπορούσε να γίνει».
Το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας αφορά μια δομημένη επιφάνεια 90.000 τ.μ., όπου θα στεγάζονται ορισμένες από τις πλέον κρίσιμες λειτουργίες του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια κατασκευή, που αποτελείται από δύο κτιριακά συγκροτήματα, τα οποία φτάνουν σε ύψος περίπου τα 31 μέτρα, εμπεριέχοντας 120.000 τόνους οπλισμένου σκυροδέματος. Στο βόρειο συγκρότημα του Αμαξοστασίου, στο οποίο χωροθετούνται οι εγκαταστάσεις συντήρησης των συρμών, βρίσκονται ήδη πέντε από τους συνολικά 18 συρμούς της βασικής γραμμής, οι οποίοι αποτελούνται από τέσσερα βαγόνια δυναμικότητας 400 επιβατών, ενώ ο έκτος συρμός αναμένεται να φτάσει σε δύο βδομάδες. Τονίζεται ότι οι συρμοί του συστήματος στη Θεσσαλονίκη είναι αυτόματοι, δεν έχουν δηλαδή οδηγό και ο χειρισμός γίνεται από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) που βρίσκεται στο δεύτερο κτηριακό συγκρότημα του Αμαξοστασίου, όπου βρίσκονται οι γραφειακοί χώροι.