επεσήμανε πως τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν διαχρονική κοινωνική μάστιγα στην Ελλάδα. «Μόνο το 2024, πάνω από 665 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο», τόνισε από τη Βουλή, σημειώνοντας πως η χώρα μας παραμένει πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (61 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων έναντι 46 στην Ευρωπαϊκή Ένωση).
Βασικοί πυλώνες: Πρόληψη, συμμόρφωση, αυστηρές ποινές
Ο νέος ΚΟΚ, όπως τόνισε, στηρίζεται σε τρεις θεμελιώδεις αρχές:
- Πρόληψη.
- Αυστηροποίηση ποινών.
- Διαμόρφωση κουλτούρας συμμόρφωσης και υπευθυνότητας.
«Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία, ειναι η παδεία μας η οποία θα εκφράζεται ως διαρκής στάση ευθύνης, συνείδησης και σεβασμού απέναντι στον συνάνθρωπο και τον δημόσιο χώρο», ανέφερε ο κ. Δήμας.
Ιδιαίτερη εμφαση για τις επαναλαμβανόμενες παραβάσεις με κλιμακωτές κυρώσεις για τους οδηγούς . Σύμφωνα με τον υπουργό, με τη συμπλήρωση 25 βαθμών ποινής, αφαιρείται η άδεια οδήγησης, ενώ, η ποινικοποίηση αδικημάτων υψηλής επικινδυνότητας εισάγει ένα πιο αποτρεπτικό σύστημα ελέγχου.
Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει αυστηρές κυρώσεις για συγκεκριμένες παραβάσεις:
– Οδήγηση με ταχύτητα άνω των 200 χιλιομέτρων / ώρα: 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για ένα έτος.
– Κόντρες ταχύτητας: Πρόστιμο από 100 → 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για ένα έτος.
– Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών: αυστηρές κυρώσεις για κάθε βαθμό υπέρβασης.
– Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: πρόστιμο από 700 έως 2.000 ευρώ, με αντίστοιχη αφαίρεση άδειας.
– Παραβίαση STOP: 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για έναν μήνα.