Ακρίβεια – Σε ποια προϊόντα θα αυξηθούν (ξανά) οι τιμές – Σε ποια θα υπάρξει μείωση

Σε αχίλλειο πτέρνα για την ελληνική οικονομία και κοινωνία αναδεικνύεται η ακρίβεια, κυρίως στα τρόφιμα που «τρέχει» για πάνω από 24 μήνες σε επίπεδα που αν μη τι άλλο προκαλούν τρόμο για το μέσο ελληνικό νοικοκυριό.

Για το τι πρόκειται να δούμε μέσα στο επόμενο διάστημα αναφορικά με το μέτωπο των ανατιμήσεων έκανε λόγο ο Πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου Logistics (Εφοδιασμός) Νεκτάριος Κανακαράκης. Μιλώντας στην εκπομπή στο Ράδιο Κρήτη και στην εκπομπή της Ρένας Σημειαντωνάκη, ο κ. Κανακαράκης σχολίασε χαρακτηριστικά πως ‘‘Δεν θα ξανά δούμε τις τιμές του 2021”.

Η σημαντική πτώση της κατανάλωσης και το συνονθύλευμα υποτιμήσεων και ανατιμήσεων της κυβέρνησης οδηγούν τους καταναλωτές να στρέφονται στην αγορά μόνο αναγκαίων προϊόντων και τροφίμων.

Σύμφωνα με στοιχεία που ο κ. Κανακαράκης έδωσε στον αέρα της εκπομπής θα υπάρξουν ανατιμήσεις σε προϊόντα όπως:https://www.ekriti.gr/ads.txt?unblockia=trueADADADADADAD

  • Κονσέρβες που συντηρούνται σε ελαιόλαδο με την τιμή να αυξάνεται 4%
  • Στα κρασιά 5%
  • Στα μπαχαρικά οι ανατιμήσεις θα φθάσουν έως και 4%
  • Τα φρούτα στο 3%
  • Ενώ αύξηση 12% αναμένεται στο πυρηνέλαιο

Στον απόηχο των συνεχών ανατιμήσεων που σφίγγει τον κλοιό γύρω από τα ελληνικά νοικοκυριά, ο πρόεδρος του Επιστημονικού Σωματείου Logistics, μίλησε για τις υποτιμήσεις σε προϊόντα οικιακού καθαρισμού (απορρυπαντικά, μαλακτικά ρούχων, σκόνες πλυντηρίων), προϊόντα περιποίησης προσώπου, βρεφική περιποίηση, που ενδέχεται να δώσουν μια ανάσα στους πολίτες.

Οι υποτιμήσεις αυτές κυμαίνονται σε ποσοστό του 5% με 8%. Σε αυτές εντάσσεται και το βρεφικό γάλα, το οποίο σημεωτέον στην χώρα μας πωλείται μέχρι και 214% πιο ακριβό σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Σημειώνεται πως συγκριτικά με τα προηγούμενα δύο χρόνια, υπάρχει μικρότερη ανατίμηση στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ, χωρίς ωστόσο, οι τιμές των βασικών αγαθών να πλησιάζουν τις τιμές του 2021.

Όσο αφορά το μέτρο της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, που θα τεθεί σε εφαρμογή την  1η Μαρτίου, στα  προϊόντα  που υπόκεινται σε έλεγχο για ανατιμήσεις (των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί, εφόσον βρίσκονται κοντά στην ημερομηνία λήξης τους), καθώς εξαιρούνται για τρεις μήνες από την απαγόρευση διενέργειας προωθητικών ενεργειών.

Οι πολυεθνικές προχωρούν σε περισσότερες προσφορές, αφού έχει παρατηρηθεί πως οι προσφορές αποτελούν βασικό κριτήριο στην καταναλωτική συμπεριφορά των πολιτών, προκειμένου να υπάρξει μια σχετική οικονομική απόδοση των εταιρειών.

Ουσιαστικά, τα χαμηλά εισοδηματικά κριτήρια και αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών στρέφουν τους πολίτες σε στην αγορά μόνο των αναγκσίωων προϊόντων και αυτά μόνο εάν είναι σε προσφορές.

Σχετικές δημοσιεύσεις