Αλλάζουν όλα – Με δίπλωμα οδήγησης ΙΧ θα μπορούν να οδηγούν και μοτοσικλέτες

Με βάση τον νέο νόμο που ψηφίστηκε στη βουλή, δίνεται πλέον η δυνατότητα σε έναν κάτοχο άδειας οδήγησης ΙΧ να αποκτήσει δίπλωμα οδήγησης για δίκυκλο έως 125 κ.εκ. υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις

  • Θα έχει δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου τουλάχιστον έξι χρόνια.
  • Θα έχει συμπληρώσει την ηλικία των 27 ετών.
  • Θα έχει περάσει από υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση πέντε μαθημάτων, χωρίς ωστόσο να απαιτείται να περάσουν από εξετάσεις για δίπλωμα μηχανής
  • υποχρεωτική χρήση κράνους κράνους για όλους του οδηγούς των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΕΠΗΟ) ώστε να διατηρεί σε υψηλά επίπεδα η οδική ασφάλεια.

Ειδικότερα όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στις ισοδυναμίες μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης περιλαμβάνονται:

  • Η κατηγορία Β (Αυτοκίνητα) με τον εθνικό κωδικό αριθμό «121», ισχύει και για την οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1 (Μοτοσικλέτες μέγιστου κυβισμού 125 cm3), μόνο εντός της ελληνικής επικράτειας, υπό τις εξής προϋποθέσεις:

            · κατοχής της κατηγορίας Β πάνω από έξι (6) έτη,

            · συμπλήρωσης της ηλικίας των είκοσι επτά (27) ετών,

           · υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση, διάρκειας τουλάχιστον πέντε (5) μαθημάτων.

Ο κ. Κεφαλογιάννης ανακοίνωσε ότι ενσωματώνεται στο νομοσχέδιο άλλη μια πρόταση βουλευτών και φορέων που αφορά στο θέμα των ισοδυναμιών. Ειδικότερα, δήλωσε τα εξής: «Στο θέμα των ισοδυναμιών των αδειών οδήγησης. Είπα και στην επιτροπή  ότι η ισοδυναμία μεταξύ αυτοκινήτου και ελαφρού δίκυκλου είναι μια δυνατότητα που παρέχει η Ευρωπαϊκή Ένωση στα κράτη μέλη μέσω της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2006-126, αφήνοντας τη διακριτική ευχέρεια για τα κριτήρια που θα υιοθετήσουν προκειμένου αυτή να ισχύσει.

Καλό θα είναι όταν επιχειρηματολογούμε υπέρ ή κατά μιας άλλης προσέγγισης να έχουμε τεκμηριώσει προηγουμένως τις απόψεις μας στη βάση αντικειμενικών δεδομένων τα οποία θα αποτελέσουν τον οδηγό για τη λήψη αποφάσεων. Τέθηκε ένα εύλογο ζήτημα, από τον εισηγητή της αξιωματικής αντιπολίτευσης, της πιστοποίησης της ικανότητας του οδηγού με δίπλωμα Β να οδηγήσει ελαφρύ δίκυκλο. Πρακτικά αυτό σημαίνει εξέταση.

Ερωτώ: Δεν σας κάνει εντύπωση ότι καμία από τις χώρες που υιοθέτησαν την ισοδυναμία δεν συμπεριέλαβαν την εξέταση;

Ο λόγος είναι απλός. Στην περίπτωση αυτή δεν θα είχε κανέναν νόημα για ισοδυναμία, αλλά για κανονική διαδικασία απόκτησης διπλώματος. Η διαδικασία αυτή υπάρχει. Τι νόημα θα είχε να δημιουργήσουμε μια δεύτερη πρακτική δοκιμασία για την ίδια κατηγορία διπλώματος;

Αυτό που σε κάθε περίπτωση ακούω και μπορούμε να υιοθετήσουμε είναι ο αριθμός των απαιτούμενων μαθημάτων.

Θα γίνει δεκτή λοιπόν η πρόταση ορισμένων φορέων αλλά και Βουλευτών και τα υποχρεωτικά μαθήματα θα αυξηθούν από τρία σε πέντε. Με αυτό τον τρόπο πιστεύω ότι καθιστούμε το θεσμικό πλαίσιο ακόμη πιο αυστηρό, μη ξεχνώντας ότι είναι ήδη το πιο αυστηρό πλαίσιο στην Ευρώπη».

Σχετικές δημοσιεύσεις