«Θα αντισταθούμε σε κάθε προσπάθεια απαξίωσης του δημόσιου πανεπιστημίου» λέει η Σύγκλητος Παντείου

Το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων», ήταν το αντικείμενο της χθεσινής (15/2) συνεδρίασης της Συγκλήτου του Παντείου Πανεπιστημίου.

Σύμφωνα με το περιεχόμενο της απόφασης της Συγκλήτου, το Σχέδιο Νόμου προτείνει τροποποιήσεις διατάξεων του Ν. 4957/2022, που δεν ενισχύουν το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων, ενώ παραβλέπονται τα αιτήματα, που έχουν κατατεθεί προς αυτή την κατεύθυνση από το σύνολο των Α.Ε.Ι. Ειδικότερα, θεωρείται πως παραμένει η εξάρτηση των πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων από το υπουργείο Παιδείας και σε ό,τι αφορά την εκλογή πρυτανικών αρχών, το σύστημα χαρακτηρίζεται ‘αποτυχημένο’. Μη ικανοποιητική θεωρείται η ενίσχυση των δημοσίων Πανεπιστημίων σχετικά με την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση, από τις οποίες πάσχουν. Η συρρίκνωση των δαπανών, στις οποίες έχει υποχρεωθεί το Πάντειο – παρά τις έκτακτες χρηματοδοτήσεις – έχει επιπτώσεις στην αναπτυξιακή του διαδρομή. Όσο για το διοικητικό προσωπικό, όπως αναφέρεται στη συγκλητική απόφαση ως ενδεικτικό παράδειγμα, από την Ετήσια Έκθεση της ΕΘΑΑΕ (2022), προκύπτει πως το Πάντειο βρίσκεται στην τρίτη χειρότερη θέση μεταξύ των ελληνικών ΑΕΙ ως προς την αναλογία φοιτητών/διοικητικού προσωπικού και στην πέμπτη χειρότερη ως προς την αναλογία εγγεγραμμένων προπτυχιακών φοιτητών ανά μέλος ΔΕΠ.

Επιπλέον, εκφράζεται η έντονη αντίθεση των μελών της Συγκλήτου απέναντι στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων, καθώς επισημαίνουν πως δεν προηγήθηκε «ο απαραίτητος διάλογος με την ακαδημαϊκή κοινότητα και χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι τεκμηριωμένες αντιρρήσεις της πλειονότητας των πανεπιστημιακών» Υπογραμμίζουν δε πως η έλευση των ιδιωτικών πανεπιστημίων θα έχει σαν αποτέλεσμα το μαρασμό στα τμήματα της περιφέρειας.

Με βάση τα ανωτέρω, η Σύγκλητος του Παντείου καταλήγει στην απόφαση να αντισταθούν στην «απαξίωση του Δημόσιου Πανεπιστημίου’ διεκδικώντας ‘την ισότιμη πρόσβαση όλων στο αγαθό της παιδείας, την ποιοτική αναβάθμιση των σπουδών, την ελευθερία της ακαδημαϊκής έκφρασης και την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου».

Σχετικές δημοσιεύσεις