Σταθερά στην πρωτοπορία η Ελλάδα σε θανάτους και τραυματισμούς

Ο απολογισμός των θανάτων και τραυματισμών από τροχαίες συγκρούσεις σε Ευρωπαϊκό επίπεδο για το 2021 από το ETSC (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών) στις 15 Ιουνίου δεν απασχόλησε ιδιαίτερα τα «Μέσα Ενημέρωσης», τους «ειδικούς» και τους «αρμοδίους» στη χώρα μας”, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα.

Και συνεχίζει:

“Η εξοικείωση με ένα τρομερά υψηλό αριθμό θανάτων και σοβαρών τραυματισμών επι δεκαετίες είναι ο κυρίαρχος λόγος. Πολιτεία, ειδικοί και ΜΜΕ τον θεωρούν αναπόφευκτο και φυσιολογικό. Ας ελπίσουμε πως οι πολίτες έχουν διαφορετική γνώμη, αν και δεν υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για κάτι τέτοιο.

Κοιτάζοντας λοιπόν τις ανακοινώσεις του ETSC για το 2021 βλέπουμε πως:

Η Ελλάδα έχοντας δηλώσει 608 νεκρούς από τροχαία καταλαμβάνει την 22η χειρότερη θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε θανάτους αναλογικά με τον πληθυσμό. Χειρότερες επιδόσεις από αυτήν έχουν η Πολωνία, η Κροατία, η Λετονία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία.

Με 56,9 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων βρίσκεται πολύ πάνω από το μέσο όρο των 27 χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που διαμορφώθηκε στους 44,6. Η χώρα μας με τις επιδόσεις της είναι από αυτές που συμβάλουν σταθερά ώστε αυτός ο Μέσος Όρος να είναι υψηλός.

-Η Νορβηγία με 14.8 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων αποτελεί την χώρα με τον μικρότερο αριθμό απωλειών από τροχαίες συγκρούσεις στην Ευρώπη.

-Για να μιλήσουμε διαφορετικά τα στοιχεία δείχνουν πως αν κυκλοφορείς στο ελληνικό οδικό δίκτυο έχεις τετραπλάσια πιθανότητα να σκοτωθείς σε τροχαίο από όσους κυκλοφορούν στη Νορβηγία, τριπλάσια απ όσους κυκλοφορούν στη Μάλτα (17.4) και στην Σουηδία (18.5), υπερδιπλάσια από όσους κυκλοφορούν στην Ελβετία (23.1), τη Δανία (23.1) και το Ηνωμένο Βασίλειο (23.9).

Δεν χρειάζεται να ανακαλύψει κανείς την πυρίτιδα αν θέλει πράγματι να περιοριστούν δραστικά τα τροχαία. Οι χώρες που τα περιόρισαν δείχνουν τον δρόμο.

Αλλά τι ξέρουν αυτοί μπροστά στους μαθητευόμενους μάγους τη χώρας μας που ΔΕΝ θέλουν τα 30 km/h στις κατοικημένες περιοχές, που βρίσκουν «σε αρκετές περιπτώσεις τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους εξωφρενικά χαμηλά» και μεθοδεύουν την αύξηση τους, που δεν τολμούν να επιβάλουν το Μηδενικό Αλκοόλ στην οδήγηση.

Για αν μη μιλήσουμε βέβαια για την Δικαστική αντιμετώπιση των τροχαίων εγκλημάτων στην Ελλάδα.

Ευθύνες για την τραγική κατάσταση που επικρατεί και θα επικρατεί στην Ελλάδα δεν έχουν βέβαια μόνο οι τυχάρπαστοι ‘Έλληνες φωστήρες που συστηματικά κατεδαφίζουν κάθε προοπτική πρόληψης των τροχαίων εγκλημάτων. Ευθύνες έχει και η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση που υπακούοντας στα κελεύσματα της αυτοκινητοβιομηχανίας αρνείται να επιβάλει μια κοινή ευρωπαϊκή πολιτική οδικής ασφάλειας δεσμευτική για όλες τις χώρες μέλη και αρκείται στο να υιοθετεί ωραία μεν αλλά ανεφάρμοστα κείμενα όπως η πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που συνέταξε και παρουσίασε η ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά.

Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι να φτάσουμε σήμερα στο σημείο από τις έξη ασφαλέστερες χώρες της Ευρώπης οι τρείς (Νορβηγία, Ελβετία, Ην. Βασίλειο) να μην είναι μέλη της ΕΕ!

Ταυτόχρονα η πάντα παρούσα στην πρώτη τριάδα Σουηδία αν και μέλος της ΕΕ κινείται σε διαμετρικά αντίθετη προς την πολιτική της ΕΕ, αρνούμενη τον κωμικοτραγικό στόχο για «Μηδέν Νεκρούς … το 2050» διεκδικώντας το «Όραμα Μηδέν -Σήμερα».

Παράλληλα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε το ETSC για το 2021 δεν μπορούμε να μην σταθούμε στα (προσωρινά) στοιχεία που ανακοίνωσε στις 30 Ιουνίου η ΕΛΣΤΑΤ για τον Απρίλιο του 2022 που καταγράφουν μεγάλη αύξηση θανάτων και τραυματισμών στη χώρα μας σε σχέση με τον Απρίλη του προηγούμενου έτους:

Απρίλης 2021: 36 νεκροί, 35 βαριά, 790 ελαφρά τραυματίες.

Απρίλης 2022: 57 νεκροί, 52 βαριά, 1.111 ελαφρά τραυματίες.

➜ Αύξηση 58,3% σε νεκρούς, 48,6% σε βαριά και 40,6% σε ελαφρά τραυματίες!

Και για να δούμε πιο καθαρά τι συμβαίνει δυστυχώς ούτε η σύγκριση με τον Απρίλη 2019 (προ πανδημίας περίοδος) είναι θετική: 50 νεκροί και 44 βαριά τραυματίες τότε. Αύξηση γύρω στο 15% συγκριτικά.

Τέλος, αλλά όχι τελευταίο παραθέτουμε για μια ακόμα φορά τα ανώτερα όρια ταχύτητας (σε km/h) που ισχύουν στις έξη ασφαλέστερες χώρες της Ευρώπης: Νορβηγία: 100, Μάλτα: 80, Σουηδία: 110, Ελβετία: 120, Δανία: 130, Η. Βασίλειο: 112. «Eξωφρενικά χαμηλά» που θα έλεγε κι ο «αρμόδιος» Υπουργός Μεταφορών μας.

Και για τόλμησε να τα παραβιάσεις… θα λέγαμε εμείς.

Τα ανακοινωθέντα ETSC και ΕΛΣΤΑΤ για μια ακόμα φορά χτυπούν την καμπάνα. Αλλά δυστυχώς αντί για κίνδυνο κάποιοι νομίζουν πως χτυπούν για διάλειμμα…

Τα παιδία παίζει στα υπουργεία. Και τα παιδιά σκοτώνονται στους δρόμους”.

Σχετικές δημοσιεύσεις