Τραγωδία στα Τέμπη – νέο αποκαλυπτικό στοιχείο «κλειδί» – Νέα παραγγελία Ντογιάκου

Ένα αποκαλυπτικό στοιχείο που θα διερευνηθεί σε βάθος από τη Δικαιοσύνη ως προς το ανθρώπινο λάθος, αποτελεί το γεγονός ότι το σύστημα σηματοδότησης που υπάρχει και λειτουργεί στον σταθμό της Λάρισας, παρακολουθούσε επί 5,5 χιλιόμετρα το Intecity 62 να κινείται στην αντίθετη γραμμή. Εκτιμάται ως μια απόσταση και ένας χρόνος αρκετά ώστε να διαπιστωθεί ότι το τρένο είχε μπει σε λάθος γραμμή και, ενδεχομένως, να είχε αποφευχθεί η σύγκρουση.

«Ο σταθμός Λαρίσης έχει σύστημα σηματοδότησης το οποίο τελειώνει 5,5 χλμ. βόρεια της Λάρισας, είχε βγει το τρένο από αυτό το σύστημα, από αυτόν τον έλεγχο και λίγα χιλιόμετρα παρακάτω συνέβη το μοιραίο (…) Το γιατί ο σταθμάρχης δεν το είδε και δεν μπόρεσε να διορθώσει το λάθος –αν είναι λάθος, ό,τι πει η ανάκριση-, εκείνη τη στιγμή, αυτό θα του δουν στην ανακριτική διαδικασία. Πάντως, το τρένο είχε παρακολούθηση 5,5 ακόμη χιλιόμετρα μετά. Υπήρχαν οι κανονισμοί» ανέφερε ο σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.

«Από τη στιγμή που έφυγε το τρένο με μια απλή παρατήρηση θα μπορούσες να δεις ότι έφυγε στην ανάποδη γραμμή και να ειδοποιήσεις τον μηχανοδηγό να σταματήσει» σημειώνει ο πραγματογνώμονας Αναστάσιος Δέδες.

Πάντως, από το ηχητικό ντοκουμέντο με το διάλογο μεταξύ σταθμάρχη και κλειδούχου πριν το τρένο ξεκινήσει τη διαδρομή του θανάτου, προκύπτει ότι ο σταθμάρχης δίνει έγκριση στην επιβατική αμαξοστοιχία να μπει στην αντίθετη γραμμή  στην οποία όμως ήδη κινούταν η εμπορική αμαξοστοιχία.

Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη, να γυρίσω;

-Σταθμάρχης: Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.

-Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.

Ο σταθμάρχης, από το ηχητικό ντοκουμέντο, δεν φαίνεται να είχε αντιληφθεί το λάθος.

Τα ερωτήματα που ανακύπτουν είναι δύο:

  1. Μπορούσε ο μηχανοδηγός να μην ακολουθήσει την εντολή του σταθμάρχη;
  2. Άκουγε το διάλογο ο μηχανοδηγός του εμπορικού τρένου; 

«Ο σταθμάρχης είναι ο διαχειριστής της γραμμής και άρα εκείνος γνωρίζει που ακριβώς υπάρχει αμαξοστοιχία» απαντά ως προς το πρώτο, ο Γενικός Γραμματέας του ΟΣΕ, Νίκος Κιουτσούκης.

«Άκουγε, αλλά δεν είχε ειπωθεί κάτι στο διάλογο περί αντίθετης κατεύθυνσης» απαντά ο ίδιος, ως προς το δεύτερο ερώτημα.

«Με τον τρόπο που το είπε -χωρίς να του πει φεύγεις από τη γραμμή ανόδου- θεωρείται ότι φεύγει από τη γραμμή ανόδου, χωρίς να το πει όμως» επισημαίνει σχετικά ο πρ. δ/ντης Ασφαλείας και Κυκλοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Έρευνα προς κάθε κατεύθυνση ζητεί ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου

Σε νέα παραγγελία προχώρησε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος για την σιδηροδρομική τραγωδία, ενώ τη διαδικασία αυτεπάγγελτης έρευνας ξεκίνησε και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Η εν λόγω παραγγελία περιλαμβάνει:

  • διερεύνηση σε βάθος και προς κάθε κατεύθυνση
  • άμεση συγκέντρωση αποδείξεων
  • ταχύτατη ολοκλήρωση ανακριτικού έργου

Στο μεταξύ, κατατέθηκε η πρώτη αγωγή, δήλωση υποστήριξης κατηγορίας από δικηγόρο ενός πολυτραυματία του τραγικού δυστυχήματος.

Σχετικές δημοσιεύσεις