Uber – Παγκόσμιο σκάνδαλο με εμπλοκή κορυφαίων πολιτικών αποκαλύπτει ο Guardian

Σύμφωνα με τον Guardian η Uber εξαπάτησε την αστυνομία, εκμεταλλεύτηκε τη βία κατά των οδηγών, προσέγγιζε ηγέτες, ανώτατους αξιωματούχους, ολιγάρχες ακόμη και βαρόνους των ΜΜΕ.

Η διαρροή των εγγράφων αφορά μια πενταετία (2013-17) στην οποία η Uber διοικούνταν από τον συνιδρυτή της Τράβις Κάλανικ και εμπεριέχουν περισσότερα από 83.000 mail, iMessages και WhatsApp. Συχνά ο Κάλανικ ανταλλάσσει απροκάλυπτα στοιχεία με την κορυφαία ομάδα των στελεχών του. Προσπάθησε, μάλιστα, να εισαγάγει την υπηρεσία ταξί σε πόλεις σε όλο τον κόσμο με ωμή βία, ακόμη και αν αυτό σήμαινε παραβίαση νόμων και κανονισμών.

Τα έγγραφα που ήρθαν στο φως αποδεικνύουν ότι οι άνθρωποι της Uber ήξεραν ακριβώς τις παραβάσεις του νόμου που έκανε η εταιρεία. Σε μηνύματα ο Κάλανικ επικρίνει άλλα στελέχη που εκφράζουν τις ανησυχίες τους για την αποστολή οδηγών της Uber σε μία συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Γαλλία, επειδή αυτό θα τούς έβαζε σε κίνδυνο από οργισμένους αντιπάλους της εφαρμογής οδηγών. «Νομίζω ότι αξίζει τον κόπο. Η βία εγγυάται την επιτυχία», λέει χαρακτηριστικά.

Στο φως επίσης έρχεται και η σχέση του Εμάνουελ Μακρόν με την Uber. Στα έγγραφα υπάρχουν μηνύματα που αντάλλαξε ο Κάλανικ με τον Μακρόν ο οποίος βοήθησε κρυφά την εταιρεία στη Γαλλία όταν ήταν υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας. 

Από τη διαρροή των εγγράφων γίνεται γνωστή μία μεγάλη μυστική επιχείρηση λόμπινγκ-«κορυφής», καθώς αποκαλύπτονται προσπάθειες προσέγγισης, μεταξύ άλλων, του Τζο Μπάιντεν (όταν ήταν αντιπρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών), καθώς και του νυν καγκελάριου της Γερμανίας Όλαφ Σολτς όταν ήταν δήμαρχος του Αμβούργου.

Ο εκπρόσωπος του Κάλανικ εξέδωσε ανακοίνωση που επισημαίνει ι ότι «ουδέποτε υπαινίχθηκε ότι η Uber θα πρέπει να επωφεληθεί από τη βία σε βάρος της ασφάλειας των οδηγών». Η Uber αναφέρει ότι «η συμπεριφορά της στο παρελθόν δεν ήταν ευθυγραμμισμένη με τις σημερινές της αξίες» και σήμερα «είναι μία διαφορετική εταιρεία».

Να σημειωθεί ότι τα αρχεία καλύπτουν τις δραστηριότητες της εταιρείας σε 40 χώρες κατά τη διάρκεια μιας περιόδου κατά την οποία η εταιρεία έγινε παγκόσμιο μεγαθήριο.

Σχετικές δημοσιεύσεις