Η ξακουστή “Φιλαρμονική της Βιέννης” ξεκινά τη νέα σεζόν με μεγάλη τηλεοπτική συναυλία στη Βαρκελώνη

Σε ένα «πραγματικό, πλήρες χρονικό διάστημα εμφανίσεων», έπειτα από τα κενά εξαιτίας της πανδημίας, ευελπιστεί η “Φιλαρμονική της Βιέννης”- η ίσως διασημότερη ορχήστρα στον κόσμο, η οποία κάθε πρώτη του νέου έτους, από το βιεννέζικο Μέγαρο Φίλων της Μουσικής -που είχε δωρίσει, πριν από ακριβώς 151 χρόνια, ο μεγάλος Έλληνας μαικήνας των Τεχνών Νικόλαος Δούμπας- “καλωσορίζει” την καινούρια χρονιά, μαζί με εκατοντάδες εκατομμύρια τηλεθεατές της στον κόσμο. 

Η ξακουστή ορχήστρα ξεκινά τη νέα της σεζόν μεθαύριο, Σάββατο, με μία μεγάλη τηλεοπτική συναυλία στον Καθεδρικό Ναό “Σαγράδα Φαμίλια” στη Βαρκελώνη -την ετήσια συναυλία στο πλαίσιο της Eurovision- που θα μεταδοθεί σε 51 χώρες, και στην οποία, υπό την διεύθυνση του Κρίστιαν Τέλεμαν, θα παρουσιάσει την Τέταρτη Συμφωνία του Άντον Μπρούκνερ και, σε παγκόσμια πρεμιέρα, ένα έργο του νεαρού Καναδού συνθέτη Σέμι Μάουσα. 

Σύμφωνα με σημερινές δηλώσεις του Ντάνιελ Φρόσαουερ, του διευθυντή της Φιλαρμονικής της Βιέννης, ο συνδυασμός του διάσημου ναού του Άντονι Γκαούντι και της κλασικής μουσικής, συνίσταται κυρίως στην “αγάπη για τον θεό”, την οποία τόσο ο αρχιτέκτονας όσο και ο συνθέτης προσπαθούν να εκφράσουν.

Οι συνδρομητικές συναυλίες της Ορχήστρας, που για την ίδια αποτελούν “πατρίδα και θεμέλιο” τού αποκαλούμενου “Φιλαρμονικού Έτους”, ξεκινούν στις 25 Σεπτεμβρίου, έχοντας ως στόχο, με την έναρξή τους να συνεχιστεί ένα είδος “αλλαγής γενιάς” στη θέση του μαέστρου, με το “ντεμπούτο” τους στη νέα σεζόν, να έχουν οι Τόμας Άντες, Αλέν Αντίνογλου, Κιρίλ Πετρένκο και Τούγκαν Ζόκιεφ. 

Βέβαια, οι διεθνείς καταξιωμένοι αρχιμουσικοί της, Φραντς Βέλζερ-Μεστ, Κρίστιαν Τίλεμαν ή Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ, θα διευθύνουν μέσα στους επόμενους μήνες, εκτός από πολλά νέα και ασυνήθιστα ρεπερτόρια, συναυλίες με έργα των Μάλερ, Μπρούκνερ και φυσικά Μότσαρτ, καθώς, όπως τονίζεται χαρακτηριστικά «η βιεννέζικη κλασική μουσική δεν επιτρέπεται να ξεχαστεί, πρέπει να παίζουμε Μότσαρτ κάθε χρόνο- αυτό είναι ζωτικής σημασίας για εμάς». 

Εφέτος, τα ξακουστά Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ με συμμετοχή της Φιλαρμονικής της Βιέννης σε πλήρη σύνθεση και απολύτως χωρίς καμία μόλυνση κορονοϊού στο κοινό, κατέδειξαν, σύμφωνα με τον διευθυντή τής ορχήστρας Ντάνιελ Φρόσαουερ, πώς λειτουργεί η απόλαυση μιας συναυλίας στην πανδημία, και προς τούτο «είναι σημαντικό να τηρούμε αυστηρά όλους τους κανονισμούς». 

«Υπάρχει ένα στενό καθεστώς συνεχών τεστ στην ορχήστρα, προκειμένου να αποφευχθούν μεγαλύτερες αποστάσεις των καθισμάτων της, που εξακολουθούν να είναι συνηθισμένες σε άλλες ορχήστρες, κάτι που είναι πολύ επικίνδυνο για τον ήχο», τονίζει ο κορυφαίος κοντραμπασίστας της ορχήστρας Μίχαελ Μπλάντερερ. «Πρέπει να ακούμε ο ένας τον άλλον, συντονιζόμαστε σε κλάσματα του δευτερολέπτου, και αυτό είναι δυνατό μόνο μέσω μικρής απόστασης μεταξύ μας», επισημαίνει ο ίδιος στις δηλώσεις του. 

Στην προγραμματισμένη για τον Νοέμβριο μεγάλη περιοδεία της στην Ασία, στην Κορέα, την Ιαπωνία και την Κίνα, η Φιλαρμονική της Βιέννης θα μείνει “αποκλειστικά μόνη της”, δηλαδή θα έχει μετακινήσεις μεταξύ του ξενοδοχείου και της αίθουσας συναυλιών χωρίς επαφή με άλλους ανθρώπους. 

«Οι συνθήκες και οι απαιτήσεις αλλάζουν από τόπο σε τόπο, από μέρα σε μέρα, και απαιτείται απίστευτη δουλειά στην οργάνωση της περιοδείας, ωστόσο μία σταθερά είναι η ευγνωμοσύνη του κοινού, και αυτές είναι στιγμές που ποτέ κανείς δεν τις ξεχνά», παρατηρεί χαρακτηριστικά ο διευθυντής της ορχήστρας Ντάνιελ Φρόσαουερ. 

Σχετικές δημοσιεύσεις