Σχέδιο επανεκκίνησης σιδηροδρόμου – Λιγότεροι σταθμοί & συρμοί, αναβάθμιση υποδομών, αυστηρή εκπαίδευση

Tη συνολική διαχείρισή του αλλά και τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για το σιδηρόδρομο το επόμενο διάστημα παρουσίασε ο αρμόδιος υπουργός Γ. Γεραπετρίτης

«Η επιθυμία μας είναι ο σιδηρόδρομος να επανεκκινήσει στον συντομότερο δυνατό χρόνο. Όμως να έχουμε πριν εξασφαλίσει τις αναγκαίες προϋποθέσεις. Η επιθυμία μας είναι το συντομότερο δυνατό χρόνο, ενδεχομένως και ως το τέλος του μήνα. Όταν αναφερόμαστε σε μείωση μεταφορικού έργου εννοούμε μείωση συρμών, δρομολογίων ή μείωση σταθμών στους οποίους θα σταματά το τρένο», επισήμανε ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών και Υποδομών Γιώργος Γεραπετρίτης, τοποθετούμενος σήμερα σε συνέντευξη τύπου για το δυστύχημα στα Τέμπη, τη συνολική διαχείρισή του αλλά και τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για το σιδηρόδρομο το επόμενο διάστημα.

«Πρώτον, δεν πρόκειται να ξεκινήσει κανένα τρένο αν δεν έχουμε τις πρόσθετες δικλείδες ασφαλείας. Και δεύτερον, όλη επιχείρηση αυτή θα γίνει με απόλυτο συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων, δηλαδή του κράτους, της Κυβέρνησης, των φορέων λειτουργίας υποδομών, δηλαδή την ΕΡΓΟΣΕ και τον ΟΣΕ με τον λειτουργούντα το εμπορικό κομμάτι, δηλαδή την Hellenic Trains και τους άλλους παρόχους και βέβαια τους εργαζομένους στο συντομότερο δυνατό χρόνο» πρόσθεσε μεταξύ άλλων ο υπουργός.

Ενώ πρόσθεσε:

«Ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί το σχέδιο, καθώς θα ακολουθήσουν συζητήσεις με τους εργαζόμενους και την Hellenic Train. Θα έχουμε μια αύξηση της παρουσίας του προσωπικού και πιθανότατα μία μείωση του έργου. Αυτό θα γίνει σύμμετρα. Δεν θέλουμε να αποψιλώσουμε τις γραμμές που είναι λειτουργικές και αναγκαίες».

Θα υπάρξει αναβάθμιση στις προσλήψεις – Αυστηρό πρόγραμμα σπουδών

Ο κ. Γεραπετρίτης σημείωσε ακόμη, μεταξύ άλλων, ότι θα υπάρξει αναβάθμιση στις προσλήψεις οι οποίες θα γίνουν και θα μελετηθεί εκ νέου το σύστημα που έχει να κάνει και με αυτές, όσο και με την εκπαίδευση του προσωπικού.

Ενώ πρόσθεσε:

«Ειδικά για το θέμα της εκπαίδευσης είχα την ευκαιρία και προσωπικά να ασχοληθώ με το ζήτημα της εκπαίδευσης. Να δω, δηλαδή, ποια είναι αυτή η εκπαίδευση που λαμβάνουν, ιδίως οι σταθμάρχες.

Θέλω να σας πω ότι το πρόγραμμα σπουδών είναι ένα αυστηρό πρόγραμμα το οποίο καθορίζεται από κανόνες του Δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Και είναι ένα πρόγραμμα το οποίο καταλαμβάνει θεωρητική και πρακτική άσκηση, περίπου 6,5 μηνών, με καθημερινή, 6 μέρες την εβδομάδα υποχρεωτική συμμετοχή όλων των υποψηφίων, 7 ώρες ημερησίως και περιλαμβάνει και πρακτική στο πεδίο.

Η δε, εκπαίδευση περιλαμβάνει και μία σειρά από ιατρικές δοκιμασίες και ψυχομετρικά τεστ για την αξιολόγηση του προσωπικού.

Άρα είναι μια σχετικώς αυστηρή διαδικασία. Θα αξιολογηθεί όμως συνολικά το πλαίσιο, έτσι ώστε να έχουμε μία καλύτερη εικόνα και μία όσο το δυνατόν πιο πλήρη εκπαίδευση.

Περαιτέρω δε, ήθελα να σας μεταφέρω ότι στο αμέσως προσεχές διάστημα θα φέρουμε στη Βουλή προς ψήφιση και ένα αυστηρότερο πλαίσιο σε ότι αφορά δολιοφθορές, κλοπές και καταστροφές που γίνονται στο σιδηροδρομικό δίκτυο».

«Υπήρχε καθυστέρηση 18 μηνών και από την παρούσα κυβέρνηση στην ολοκλήρωση του έργου ασφαλείας»

Ερωτηθείς από τη δημοσιογράφο της ΕΡΤ Ρεγγίνα Σαβούρδου για το αν και γιατί καθυστέρησε η ολοκλήρωση του έργου ασφάλειας, σε συνέχεια της επιστολής του παραιτηθέντα προέδρου της επιτροπής ETCS κ. Κατσιούλη, με την οποία καταγγέλει ότι αναίτια ξηλώθηκαν συστήματα ασφάλειας από 8 σταθμούς, κάτι που επέφερε καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου, ο υπουργός Υποδομών σημείωσε, ανάμεσα σε άλλα:

«Υπήρξαν πολύ σοβαρά ζητήματα που είχαν να κάνουν με την εφαρμογή της αρχικής σύμβασης. Υπήρξε ανάγκη να πάμε σε συμπληρωματική σύμβαση. Υπήρξε Ελεγκτικό Συνέδριο, Εθνική Αρχή Διαφάνειας. Υπήρξε δημοσιονομικός έλεγχος από τον φορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πραγματογνωμοσύνη από το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδας.

Ναι, υπήρχε καθυστέρηση και από την παρούσα κυβέρνηση για ένα διάστημα 18 μηνών, από την προηγούμενη κυβέρνηση περισσότερο αλλά δεν είναι του παρόντος αυτό.

Η πραγματικότητα είναι ότι αυτή την στιγμή, πρώτον, δρομολογείται το έργο και θα ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα.

Και δεύτερον, ότι σε ότι αφορά τον τεχνολογικό εξοπλισμό στο συγκεκριμένο σταθμαρχείο Λάρισας λειτουργούσε απολύτως και έδινε την δυνατότητα να υπάρχει ηλεκτρονική επιτήρηση και πριν το συμβάν, με την χάραξη, και μετά, για πεντέμισι χιλιόμετρα, μετά την αποχώρηση από τον σταθμό, να διαπιστωθεί ότι βρισκόταν σε λανθασμένη τροχιά».

«Να έρθουν στην επιφάνεια τα αίτια που προκάλεσαν την καταστροφή, κάνοντας και τη δική μας κριτική»

Στην εισαγωγική του τοποθέτηση πριν από τη συνέντευξη τύπου, ο υπουργός Υποδομών επισήμανε:

«Εξάντλησα κάθε δυνατή προσπάθεια στο σύντομο αυτό χρόνο για να μπορέσω να αποκτήσω μία κατά το δυνατόν πλήρη εικόνα τόσο του συμβάντος, όσο και του γενικότερο ρυθμιστικού και επιχειρησιακού πλαισίου των σιδηροδρόμων και εντός αυτού του πλαισίου θα προσπαθήσω σήμερα να ενημερώσω την ελληνική κοινωνία για τα θέματα τα οποία έχουν προκύψει.

Εξ αρχής θα ήθελα να πω ότι δεν βρίσκομαι εδώ ούτε ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης, αλλά ούτε ως πολίτης αυτής της χώρας για να κάνω την οποιαδήποτε πολιτική ή κομματική αντιπαράθεση. Δεν θα ακούσετε από μένα ζητήματα που έχουν να κάνουν με συμψηφισμούς και δεν θα ακούσετε κανένα απολύτως λόγο ο οποίος θα παραπέμπει σε μετάθεση ευθύνης.

Η ευθύνη η οποία αναλογεί στην παρούσα κυβέρνηση έχει αναληφθεί, οφείλω και πάλι όπως το έπραξα από την πρώτη στιγμή της ανάληψης αυτών των νέων καθηκόντων να ζητήσω συγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων και απέναντι σε όλους τους Έλληνες πολίτες, για το ότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το απίστευτο δυστύχημα και η συγνώμη αυτή θέλω να σας πω ότι είναι εντελώς ειλικρινής, δεν είναι προσχηματική και δεν προσπαθεί απλά και μόνο να αποσείσει την οποιαδήποτε πραγματική ευθύνη.

Σχετικές δημοσιεύσεις