Boeing – Παραδέχεται για πρώτη φορά κατασκευαστικά λάθη μετά το περιστατικό με την Alaska Airlines

Ο διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Ντέιβ Καλχούν παραδέχθηκε κατασκευαστικά λάθη στα αεροπλάνα της εταιρίας, την ώρα που πάνω από 170 αεροσκάφη παραμένουν καθηλωμένα για τέταρτη ημέρα.

Ο ίδιος τόνισε πως η εταιρεία θα διασφαλίσει να μην συμβεί ποτέ ξανά ατύχημα παρόμοιο με αυτό στην πτήση της Alaska Airlines, όπου αποκολλήθηκε η πόρτα.

Πρόκειται για την πρώτη δημόσια αναγνώριση σφαλμάτων από την Boeing από τη στιγμή που σημειώθηκε το ατύχημα όταν το βύσμα της πόρτας έσπασε στο σχεδόν γεμάτο 737 MAX 9 την Παρασκευή (5/1) , αφήνοντας μια τρύπα με κενό δίπλα σε ένα -από θαύμα- άδειο κάθισμα.

Μιλώντας στο προσωπικό της Boeing, ο Καλχούν δήλωσε: «Θα το προσεγγίσουμε αυτό νούμερο ένα αναγνωρίζοντας το λάθος μας. Θα το προσεγγίσουμε με 100% και πλήρη διαφάνεια σε κάθε βήμα της διαδικασίας».

Ο Καλχούν διαβεβαίωσε το προσωπικό ότι η Boeing θα συνεργαστεί με το NTSB για τη διερεύνηση των αιτιών του ατυχήματος.

«Όταν πήρα αυτή τη φωτογραφία, το μόνο που μπορούσα να σκεφτώ – δεν ήξερα τι συνέβη, οπότε όποιος υποτίθεται ότι βρισκόταν στο κάθισμα δίπλα σε αυτή την τρύπα στο αεροπλάνο. Έχω παιδιά, έχω εγγόνια και το ίδιο κι εσείς. Αυτά τα πράγματα έχουν σημασία. Κάθε λεπτομέρεια έχει σημασία», τόνισε.

Κανείς δεν τραυματίστηκε όταν η αχρησιμοποίητη πόρτα της καμπίνας αποκολλήθηκε από την πτήση της Alaska Airlines από το Πόρτλαντ του Όρεγκον την Παρασκευή.

H πόρτα ζύγιζε 27 κιλά και χρησιμοποιήθηκε για να γεμίσει μια έξοδο κινδύνου που ήταν ενσωματωμένη στο αεροπλάνο, αλλά δεν απαιτούνταν από την Alaska Airlines.

Το τμήμα του αεροπλάνου που έλειπε ανασύρθηκε από τον κήπο ενός δασκάλου στο Πόρτλαντ, σύμφωνα με το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ.

Τα προειδοποιητικά μηνύματα

Αίσθηση προκαλεί η αποκάλυψη ότι η αεροπορική εταιρεία έθεσε περιορισμούς στο αεροσκάφος έπειτα από προειδοποιήσεις για την πίεση τις ημέρες πριν από το περιστατικό, δήλωσαν οι ερευνητές.

Η Alaska Airlines (ALK.N) και η United Airlines (UAL.O), οι δύο αερομεταφορείς των ΗΠΑ που χρησιμοποιούν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, βρήκαν χαλαρά εξαρτήματα, εγείροντας φόβους ότι ένα τέτοιο περιστατικό θα μπορούσε να είχε ξανασυμβεί.

Το περιστατικό ήρθε πέντε χρόνια σχεδόν μετά την κρίση περί ασφάλειας των αεροσκαφών που είχαν πυροδοτήσει θανατηφόρα δυστυχήματα στην Ινδονησία και την Αιθιοπία.

Σχετικές δημοσιεύσεις