Παρέμβαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη στη συζήτηση και ψήφιση του σ/ν: «Μέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων και βελτίωση του πλαισίου για τα παίγνια, ρυθμίσεις για την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Ανώνυμη Εταιρεία και λοιπές διατάξεις»
Σας ευχαριστώ κυρία Πρόεδρε, Κύριε Φάμελλε, Ξεκινώ από το τελευταίο σημείο, το οποίο -και για όσους μας βλέπουν – νομίζω-είναι το πιο ενδιαφέρον. Και να ξεκινήσω δηλώνοντας πάρα πολύ μπερδεμένος. Και είμαι μπερδεμένος με την εξής έννοια: σας μελετώ συχνά -το ξέρετε και μου αρέσουν οι συζητήσεις που έχουμε εντός Βουλής- και άκουσα τι είπατε στον Δικηγορικό Σύλλογο. Άκουσα όλη την ομιλία σας. Και στην ομιλία σας λέγατε καθολική εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου. Πού είμαι μπερδεμένος λοιπόν; Γιατί παρερμηνεύσατε και αυτά τα οποία έλεγα. Τι έλεγα, τι έλεγε και ο κύριος Στουρνάρας; Να δούμε την απόφαση και να δούμε πώς θα την εντάξουμε στο ευρύτερο χρηματοπιστωτικό σύστημα και στις ευρύτερες αποφάσεις του δημοσίου χρέους. Παρακαλώ, λοιπόν, όλους εσάς εκεί που χαμογελάτε, κύριε Μπάρκα, βγάλτε την απόφαση του Αρείου Πάγου και πείτε μου, πού λέει τη λέξη αναδρομικότητα; Σας παρακαλώ, στην απάντησή σας, πάρτε την απόφαση, αναφέρετέ μου πού ο Άρειος Πάγος επιβάλλει στην κυβέρνηση τη λέξη αναδρομικότητα; Γιατί την αναδρομικότητα, κύριε Φάμελλε, και στην ομιλία σας στον ΔΣΑ τυγχάνει να μην την αναφέρατε ούτε εσείς. Οπότε, αντιλαμβάνομαι ότι είστε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση σήμερα που έρχεται η κυβέρνηση και νομοθετεί κάτι παραπάνω από την απόφαση του Αρείου Πάγου, γιατί πέρα από την καθολικότητα κάνουμε και αναδρομικότητα. Και έρχεστε τώρα και κάνετε αυτό το οποίο -μιας και έχουμε Μουντιάλ- θα περιγράφαμε με το «κουνάτε το goalpost». Είστε και «offside» αλλά κουνάτε και το goalpost. Διότι, επικαλείστε αυτούς που έχουν ήδη αποπληρώσει – αυτοί οι οποίοι αποπλήρωσαν συντριπτικά, αποπλήρωσαν εφάπαξ. Άρα, δεν υπήρξαν τόκοι στην πορεία. Επίσης, να πούμε και κάτι άλλο. «Κουνείστε το goalpost» είναι η μόνιμη επωδός σας, το ξέρουμε. Λοιπόν, να πάμε και αλλού. Λέτε για όσους έχασαν τη ρύθμιση και αποκρύπτετε, πέρα από το ότι έχουν παραχθεί τελεσίδικα νομικά αποτελέσματα, και το εξής: Το 70% όσων έχασαν τη ρύθμιση δεν είχαν πληρώσει ούτε μία δόση, ούτε μέρος αυτής. Άρα, αντιλαμβάνομαι την εξαιρετικά δύσκολη θέση στην οποία βρίσκεστε, όμως, εγώ θα αναμένω να ψηφίσετε τη ρύθμιση στο πνεύμα της τοποθέτησης Φάμελλου που μίλαγε για καθολική εφαρμογή της λύσης. Και έρχομαι επίσης και σε κάτι άλλο. Επειδή αναφερθήκατε σε στοιχεία τα οποία έχουν σχέση με την πραγματική σύγκλιση της Ελλάδας με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και πρέπει πραγματικά αυτά να τα μοιραζόμαστε εντός της Εθνικής Αντιπροσωπείας.Λοιπόν, το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας, βγάζουμε τον πληθωρισμό, πόσο αυξήθηκε από το ‘19 μέχρι σήμερα; 13%. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος αυξήθηκε κατά 5,7% την ίδια περίοδο. Είμαστε πολύ παραπάνω, είναι η 8η καλύτερη επίδοση. Το πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, αυξήθηκε περισσότερο, 14,3% την ίδια περίοδο, έναντι 6,6% στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Και αν δούμε και την κατά κεφαλήν κατανάλωση και το κατά κεφαλήν ΑΕΠ, έχουμε σύγκλιση αυτό το διάστημα. Έχουμε φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα; Όχι. Εμείς επικαλούμαστε τα στοιχεία γιατί έτσι οφείλουμε. Πάνω στην καλή πορεία της οικονομίας, χτίζουμε την κοινωνική συνοχή και την κοινωνική σύγκληση. Αλλά αυτό είναι και το πνεύμα των ρυθμίσεων για το ιδιωτικό χρέος και το πνεύμα όλων των ρυθμίσεων. Όσο υπάρχει έστω και ένας πολίτης ο οποίος έχει πρόβλημα – είτε το πρόβλημα είναι στο ταμείο του σούπερ μάρκετ είτε το πρόβλημα είναι στην καθημερινότητά του – το πρόβλημά του είναι πρόβλημά μας. Αλλά, έτσι, οικοδομείς. Όχι με «έναν νόμο» και «ένα άρθρο» και όχι με ευχολόγια. Εγώ λοιπόν, με δεδομένο ότι σας άκουσα να ζητάτε καθολική εφαρμογή της απόφασης και με δεδομένο ότι η κυβέρνηση έχει έρθει και νομοθετεί – τι να κάνουμε;- κάτι πολύ παραπάνω. Περιμένω με αγωνία να λάβουμε τη θετική σας ψήφο. Σας ευχαριστώ πολύ.
