Τα 11 σημάδια της επαγγελματικής σας απογείωσης

Τα 11 σημάδια της επαγγελματικής σας απογείωσηςΗ επιτυχία δεν αφορά μόνο τα χρήματα, την εξουσία και τη φήμη. Η προσωπική ολοκλήρωση και το αποτύπωμα που αφήνετε είναι πολύ σημαντικά.

Συλλέξαμε μια σειρά δεικτών που φανερώνουν πως θα έχετε μεγαλύτερη επιτυχία από ό, τι νομίζετε. Αυτοί περιλαμβάνουν την ανοχή και αποδοχή της αποτυχίας, καθώς και τη θέληση για καθημερινή μάθηση.

Εάν ακόμη και μερικά από αυτά τα σημάδια σας φαίνονται οικεία, θα έχετε καλή πρόοδο.

1. Ψάχνετε πάντα έναν καλύτερο τρόπο για να δουλεύετε

Έχετε κολλήσει στο παρελθόν – ή ρίχνεστε με ορμή το μέλλον;

Σε ένα επεισόδιο του Business Insider podcast, «This is Success», ο John Sculley, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Apple και πρόεδρος της Pepsi, ανέφερε ότι καθ 'όλη τη διάρκεια της καριέρας του, έθετε πάντα ερωτήσεις όπως «Γιατί γίνεται με αυτόν τον τρόπο;» Όπως ανέφερε η επιτυχία επαφίεται σε μεγάλο βαθμό στην θέληση να λύσουμε ένα πρόβλημα με έναν τρόπο που δεν έχει επιλυθεί ποτέ πριν.

Το αντίθετο χαρακτηριστικό – η αντίσταση στην αλλαγή – μπορεί να «παγώσει» την καριέρα σας, με τον ίδιο τρόπο που καθυστερεί και την πρόοδο των μεγάλων εταιρειών. Αυτά ισχύουν, σύμφωνα με τον Scott Galloway, κλινικό καθηγητή marketing στο Stern School of Business του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, ιδρυτή της εταιρείας ψηφιακών πληροφοριών L2 και συγγραφέα του βιβλίου «The Four: The Hidden DNA of Amazon, Apple, facebook, and Google.»

Γράφει ο Galloway: «Το να προσπαθείς να αντισταθείς σε αυτήν την παλίρροια αλλαγής θα σε πνίξει». Επιτυχημένοι άνθρωποι σε αυτήν την ψηφιακή εποχή είναι εκείνοι που πηγαίνουν καθημερινά να εργαστούν, χωρίς να φοβούνται την αλλαγή του διαδικτύου, αλλά αναρωτιούνται: «Τι θα συμβεί αν το κάναμε έτσι;

2. Έχετε ένα όραμα για το είδος της ζωής που θέλετε

Είναι κοινώς αποδεκτό πως το όραμα αυτό, μπορεί να εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου. Ωστόσο, το θέμα δεν είναι να αναλάβεις μία δουλειά αποκλειστικά για τα βραχυπρόθεσμα οφέλη που έχει να σου προσφέρει – όπως η αποζημίωση.

Όπως δήλωσε ο Nathaniel Koloc, πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ReWork, στο The Harvard Business Review, αντί να αναρωτηθείτε: «Ποια δουλειά θέλω;», θα πρέπει να αναρωτηθείτε«ποια ζωή θέλω;», «και πώς αυτή η ασχολία ταιριάζει στην ευρύτερη εικόνα;»

Ακόμα κι αν έχετε μόνο ένα όραμα για το επόμενο έτος, η προπονητής καριέρας και πρώην εργαζόμενη της Google Jenny Blake, προτείνει να ρωτάς τον εαυτό σου ερωτήσεις όπως: «Πως μοιάζει η ιδανική μέση ημέρα μου;» και «Με τι είδους άτομα θέλω να συνδεθώ ή να συναντηθώ;».

3. Χρησιμοποιείτε τις "ιδιαίτερες προσωπικές δυνατότητες σας"

Οι ιδιαίτερες προσωπικές δυνατότητες είναι απλώς οι δεξιότητες στις οποίες είστε ασύγκριτα καλοί.

Όπως έχει ήδη δηλώσει ο Eric Barker, συγγραφέας του βιβλίου «Barking Up the Wrong Tree», στο Business Insider, η έρευνα δείχνει ότι όσο πιο συχνά χρησιμοποιείτε αυτές τις δεξιότητες, τόσο περισσότερο είστε ευτυχισμένοι, εκτιμάστε από τους άλλους και αισθάνεστε καλά με τη δουλειά σας. Επιπλέον, εάν χρησιμοποιήσετε αυτές τις δεξιότητες στη δουλειά σας, θα επιτύχετε ακόμη περισσότερα.

4. Είστε ανοιχτοί στην αποτυχία

Η Galloway λέει ότι οι τέσσερις μεγάλοι τιτάνες της τεχνολογίας – η Apple, η Google, το Facebook και το Amazon – είναι όλοι ανοιχτοί στην περιστασιακή αποτυχία, εάν αυτό σημαίνει ότι προσπαθούν κάτι καινούριο. Εάν θέλετε να είστε επιτυχημένοι στη δική σας καριέρα, θα πρέπει να αντιμετωπίζετε την αποτυχία με τον ίδιο τρόπο.

Όπως είπε προηγουμένως ο Galloway στο Business Insider, «Αν κατά την επαγγελματική ζωή και την επαγγελματική σταδιοδρομία σας, δεν ‘’τρώτε τα μούτρα’’ σας κατά κάποιον τρόπο μία φορά στο τόσο, δεν προσπαθείτε αρκετά».

5. Είστε πρόθυμοι να αναλάβετε υπολογισμένους κινδύνους

Θα πρέπει να πιεστείτε για να βρείτε ένα επιτυχημένο άτομο που δεν έχει πάρει κάποιο ρίσκο στην καριέρα του.

Πάρτε για παράδειγμα τη διευθύντρια της Hearst Joanna Coles. Ως νέα δημοσιογράφος εφημερίδας, η Coles κάποτε πετάχτηκε ξαφνικά σε μια γυναίκα μέσα στην τουαλέτα, σε μια προσπάθεια να αποσπάσει μία αποκλειστική ιστορία. Αργότερα άφησε τη δουλειά της ως ξένη ανταποκριτής για τους Times του Λονδίνου και ανέλαβε μία δουλειά ως δημοσιογράφος σε περιοδικό – παρόλο που ήταν έγκυος και δεν είχε βίζα η οποία θα της επέτρεπε να μείνει στη Νέα Υόρκη.

Ο Jeff Bezos, Διευθύνων Σύμβουλος της Amazon και ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, έχει αναφερθεί συχνά για τον τρόπο με τον οποίο αποφασίζει τα ρίσκα που θα ακολουθήσει. Σε μια συνέντευξη, ο Bezos εξήγησε πως αποφάσισε να ιδρύσει την Amazon:

«Ήξερα ότι όταν ήμουν 80 ετών, δεν θα μετάνιωνα έχοντας δοκιμάσει αυτό. Δεν υπήρχε περίπτωση να μετανιώσω την προσπάθεια να συμμετάσχω σε αυτό το πράγμα που ονομάζεται Διαδίκτυο το οποίο θεωρούσα ότι θα ήταν κάτι πολύ σημαντικό. Ήξερα ότι ακόμη και εάν δεν τα κατάφερνα, δεν θα το μετάνιωνα».

«Αλλά ήξερα ότι ένα πράγμα που πιθανόν θα μετάνιωνα, ήταν το ότι δεν θα το είχα καν δοκιμάσει. Ήξερα ότι αυτό θα με στοίχειωνε κάθε μέρα.»

6. Είστε ευγενικοί με τους ανθρώπους – ακόμα κι αν δεν είναι οι ανώτεροι σας

Σε ένα άλλο επεισόδιο του «This is Success», η Coles περιέγραψε τη σημασία της διατήρησης καλών σχέσεων με τους φίλους και τους συναδέλφους σας. Είπε: «Το πράγμα που προσπαθώ πάντα και λέω στους νέους που ξεκινούν τη σταδιοδρομία τους, είναι πως η ομάδα των οικείων σας, είναι πραγματικά η πιο σημαντική επιρροή στη ζωή σας επειδή θα επιτύχετε και θα αποτύχετε μαζί. Και έχω αναλάβει πολλές φορές θέσεις εργασίας μέσα από χαλαρούς δεσμούς φιλίας και από κάποιον που γνωρίζει κάποιον άλλον που μπορεί να γνωρίζει για μια δουλειά. Και, ξέρετε, μια ομάδα από εσάς θα ξεκινήσετε μαζί και κατά κάποιον τρόπο θα σας τραβήξουν μαζί τους».

Η νούμερο ένα συμβουλή της για τη ζωή; «Μην είσαι αγενής».

7. Διαθέτετε το μυαλό του «αρχάριου»

Αυτή είναι μια ιδέα από τον Βουδισμό του Ζεν, και περιγράφει την κατάσταση όπου κανείς βλέπει τον κόσμο συνεχώς σαν κάτι καινούριο, σαν να μην γνωρίζει απολύτως τίποτα γι' αυτόν. Είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα σε μια επιχείρηση.

Ο αείμνηστος Steve Jobs ήταν υποστηρικτής του μυαλού του αρχάριου. Όπως έγραψε ο Jeff Yang στο The Wall Street Journal το 2011, ο Jobs τόνισε την ανάγκη ανάπτυξης του μυαλού του αρχαρίου προκειμένου να αποφευχθούν οι περιορισμοί που μας κάνουν να βρίσκουμε απαρχαιωμένες απαντήσεις σε δύσκολα προβλήματα.

Και ο διευθύνων σύμβουλος της Salesforce Marc Benioff δήλωσε στο The Wall Street Journal: «Προσπαθώ να αφήσω πίσω μου όλα τα πράγματα που έχουν συμβεί μέχρι στιγμής στη βιομηχανία μας, τα οποία είναι πολλά και απλώς να προχωρήσω, ΟΚ, τι πρόκειται να συμβεί αμέσως τώρα;»

8. Αφιερώνετε χρόνο κάθε μέρα για να μάθετε

Θα ήταν χρήσιμο να διανείμετε μέρος του χρόνου σας στην ανάγνωση ή την έρευνα – κάτι που θα επεκτείνει τους ορίζοντές σας.

Η Beth Comstock, πρώην αντιπρόεδρος της General Electric, συνιστά την αφιέρωση του 10% κάθε εργάσιμης ημέρας σε αυτές τις δραστηριότητες. Σε μία συνέντευξή της στο LinkedIn, η Comstock μοιράστηκε μερικές συμβουλές σταδιοδρομίας:

«Το πρώτο πράγμα που πρέπει να πείτε στους ανθρώπους είναι: Κάνετε χώρο για την ανακάλυψη. Αν διαχειρίζομαι τον εαυτό μου, διαχειρίζομαι μια ομάδα, διαχειρίζομαι ένα τμήμα, υπάρχει ένα ορισμένο ποσό του προϋπολογισμού σας, ο χρόνος σας, οι άνθρωποι σας που πρέπει να επικεντρωθούν σε αυτό που επίκειται».

Και θα μπορούσε να είναι ένα 10% – εσείς ξέρετε για τον εαυτό σας. «Νομίζω ότι συνήθως το 10% είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να το σκέφτεστε».

«Σκεφτείτε πώς διαχειρίζεστε το δικό σας χρόνο. Μπορώ να περάσω το 10% του χρόνου μου ανά εβδομάδα διαβάζοντας, μπαίνοντας σε ιστοσελίδες όπως Singularity, TED, μιλώντας σε ανθρώπους, πηγαίνοντας σε εκδηλώσεις της βιομηχανίας, ρωτώντας τους ανθρώπους: Τι τάσεις βλέπετε; Γιατί είστε νευρικοί; Γιατί είστε ενθουσιασμένοι;»

9. Έχετε αυτογνωσία

Σύμφωνα με την Tasha Eurich, μία οργανωτική ψυχολόγο και συντάκτη του «Insight», οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξέρουν πώς πραγματικά τους βλέπουν οι άλλοι. Εκείνοι που έχουν μια πιο ακριβή εικόνα του πώς τους βλέπουν οι υπόλοιποι, τείνουν να είναι πιο επιτυχημένοι.

Η Eurich συνιστά να βρούμε έναν ή δύο «αγαπητούς κριτικούς» ή «ανθρώπους που θα είναι ειλικρινείς μαζί μας, ενώ ταυτόχρονα εξακολουθούν να έχουν το συμφέρον μας στην καρδιά τους». Ρωτάτε τους τακτικά για να σας καθοδηγήσουν με την οξυδέρκεια τους, στον τρόπο με τον οποίο μπορείτε να αποδώσετε καλύτερα στην εργασία σας.

O εταιρικός προπονητής Marshall Goldsmith πηγαίνει τόσο μακριά που λέει πως αυτό που σκέφτονται οι άλλοι άνθρωποι για εσάς έχει ακόμη περισσότερη σημασία από το πώς βλέπετε εσείς οι ίδιοι τον εαυτό σας. Στο βιβλίο του «What Got You Here Won’t Get You There», γράφει ο Goldsmith: «Αν μπορούμε να σταματήσουμε, να ακούσουμε και να σκεφτούμε αυτό το οποίο βλέπουν οι άλλοι σε εμάς, θα έχουμε μια μεγάλη ευκαιρία. Μπορούμε να συγκρίνουμε τον εαυτό που θέλουμε να είμαστε με τον εαυτό που παρουσιάζουμε στον υπόλοιπο κόσμο. Τότε μπορούμε να αρχίσουμε να κάνουμε τις πραγματικές αλλαγές που είναι απαραίτητες για να καλύψουμε το χάσμα ανάμεσα στις δηλωμένες μας εκτιμήσεις και την πραγματική μας συμπεριφορά.»

10. Δείχνετε ευγνωμοσύνη

Η ευγνωμοσύνη μπορεί να ωφελήσει τις σχέσεις σας, την υγεία και την καριέρα σας.

Ο Doug Conant είναι γνωστός για το γεγονός ότι μετέβαλε την πορεία της εταιρείας Campbell’s Soup ως o CEO της. Είναι επίσης γνωστός για την θεσμοθέτηση της ευγνωμοσύνης ως μια βασική στρατηγική ηγεσίας: Κατά τη διάρκεια της καριέρας του στην Campbell’s, έστειλε περισσότερες από 30.000 χειρόγραφες ευχαριστήριες σημειώσεις σε προσωπικό και πελάτες.

Άλλοι διάσημοι και επιτυχημένοι άνθρωποι έχουν μια καθημερινή πρακτική ευγνωμοσύνης. Για παράδειγμα, ο John Paul DeJoria αφιερώνει τα πρώτα πέντε λεπτά της ημέρας για να εκφράσει την «ευγνωμοσύνη του για τη ζωή».

11. Είστε συμπονετικοί με τον εαυτό σας

Η συμπόνια δεν σας κάνει αδύναμους ή φιλόδοξους. Αντ' αυτού, οι επιστήμονες λένε ότι μπορεί να σας κάνει πιο επιτυχημένους.

Η έρευνα για την συμπόνια προς τον εαυτό μας, υποδηλώνει ότι αυτή έχει τρία συστατικά: την εμπλοκή σε έναν θετικό εσωτερικό διάλογο, την κατανόηση ότι όλοι κάνουν λάθη και τη συνειδητοποίηση των σκέψεων και των συναισθημάτων μας χωρίς να υποκύπτουμε σε αυτά.

Στο «The Happiness Track», η Emma Seppala, επιστημολογική διευθύντρια του Stanford’s Center για Έρευνα στη Συμπόνια τον Αλτρουισμό και την Εκπαίδευση, προτείνει μια στρατηγική για την την εξάσκηση στην «αυτό-συμπόνια»: Αντιμετωπίστε τον εαυτό σας όπως θα αντιμετωπίσετε κάποιον συνάδελφο ή φίλο που απέτυχε.

Σχετικές δημοσιεύσεις