100% αύξηση στις διαταγές διακοπής ρεύματος – «Ασφυξία» για νοικοκυριά και επιχειρήσεις

«Εκτοξεύθηκε» ο αριθμός των διαταγών διακοπής ρεύματος και στην περιφερειακή ενότητα Σερρών. Όπως δήλωσε στο Infonews24 ο Διευθυντής ΔΕΔΔΗΕ Σερρών Δημήτρης Πολυμέρης έχουν αυξηθεί κατά πολύ οι αποκοπές ρεύματος και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι από τον Αύγουστο και μετά σημειώνεται αύξηση που ξεπερνά το 100%.

Δηλαδή μέχρι και τον Αύγουστο ο ΔΕΔΔΗΕ είχε να αντιμετωπίσει γύρω στις 130 με 150 αποκοπές και πλέον μιλάμε για 300, 400 αποκοπές το μήνα. Αιτήματα δηλαδή από τους παρόχους προς τον ΔΕΔΔΗΕ, προκειμένου να κάνουν διακοπή τους πελάτες τους. Υπάρχουν αιτήματα για διακοπές σε όλες τις εγκαταστάσεις και οικιακές και επιχειρήσεις.

«Είναι αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία είναι δραματικά μεγάλη, αν συγκρίνουμε την τιμή της κιλοβατώρας πριν από 6 μήνες. Δημιουργεί πρόβλημα στα νοικοκυριά. Άρα έχουν πρόβλημα στο να πληρώσουν τους λογαριασμούς. Από την πλευρά τους οι πάροχοι ζητούν τις διακοπές, διότι δεν μπορούν να δώσουν χωρίς αντάλλαγμα ηλεκτρική ενέργεια στους καταναλωτές» υπογράμμισε ο κ. Πολυμέρης.

Με αφορμή την κουβέντα ο Διευθυντής ΔΕΔΔΗΕ Σερρών θέλησε να ξεκαθαρίσει ορισμένα πράγματα.
Ο κάθε καταναλωτής έχει ένα συμβόλαιο με τον πάροχο της επιλογής του. Υπάρχει ο δεσπόζων πάροχος που είναι η ΔΕΗ κι από εκεί και πέρα υπάρχουν οι εναλλακτικοί. Οι όποιες οφειλές έχουν να κάνουν με τον πάροχο. Σ’ αυτόν χρωστάει και μόνο. Ο ΔΕΔΔΗΕ είναι μία τεχνική εταιρεία, ο τεχνικός διαχειριστής του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και σ’ αυτόν απευθύνονται όλοι οι πάροχοι και ο ΔΕΔΔΗΕ τους εξυπηρετεί.

«Το λέω αυτό γιατί μπερδεύονται πολλές φορές οι καταναλωτές. Έρχονται και μας λένε ότι ‘εγώ έχω πληρώσει το λογαριασμό και ελάτε να με συνδέσετε’. Η απάντηση είναι ότι εμείς αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε, γιατί δεν γνωρίζουμε αν τον έχει πληρώσει εξ ολοκλήρου ή ικανό μέρος από το λογαριασμό που χρωστάει. Άρα, λοιπόν, για να πάμε να κάνουμε μια επανασύνδεση θα πρέπει να μας έρθει στο σύστημα από τον πάροχο. Δεν υπάρχουν χαρτιά, τα πάντα είναι μηχανογραφημένα, μέσα σε εφαρμογές. Όλοι οι πάροχοι στέλνουν στον ΔΕΔΔΗΕ τα αιτήματά τους και ο ΔΕΔΔΗΕ είναι υποχρεωμένος να τα εκτελέσει» επεσήμανε ο κ. Πολυμέρης.

Οποιαδήποτε διαφορά έχει κάποιος καταναλωτής με ποσά που πρέπει να πληρώσει ή με διακανονισμούς που έχει κάνει με τον πάροχο, θα πρέπει να απευθύνεται στον πάροχο και μόνο σε αυτόν.

Επίσης, οι καταναλωτές είναι σημαντικό να ξέρουν ότι από τη στιγμή που πληρώνουν είναι το ένα σκέλος. Το δεύτερο σκέλος είναι ότι θα πρέπει να ζητήσουν από μόνοι τους από τον πάροχό τους την επανασύνδεση κι αυτό γιατί κάποιος μπορεί να πληρώσει μέσα από μια τράπεζα και η πληρωμή στον πάροχο φτάνει μετά από 2 ή 3 ημέρες.

Κάθε φορά που «κόβεται» το ρεύμα και ζητείται η επανασύνδεση, αυτή η εργασία που εκτελεί ο ΔΕΔΔΗΕ χρεώνεται με το ποσό των 25,46 ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ.

«Πρέπει να αντιληφθούμε πια ότι η ενέργεια δεν είναι κάτι φθηνό. Έχει περάσει ανεπιστρεπτί εκείνη η εποχή που λέγαμε δεν βαριέσαι ας καίνε και δύο λάμπες. Η ενέργεια είναι πολύ ακριβό προϊόν. Ακριβά παράγεται, ακριβά την αγοράζουν οι πάροχοι από τη χονδρική και άρα ακριβά τη δίνουν και στους καταναλωτές. Θα πρέπει να περάσουμε στη λογική της οικονομίας, του ελέγχου και του ίδιου του μετρητή μας για να ρυθμίζουμε ανάλογα και τις καταναλώσεις και βέβαια θα πρέπει να αφήσουμε στην άκρη ενεργοβόρες συσκευές, όπως αερόθερμα, καλοριφεράκια, θερμοπομποί και να στραφούμε σε εναλλακτικές μορφές» υπογράμμισε- τέλος- ο Διευθυντής ΔΕΔΔΗΕ Σερρών Δημήτρης Πολυμέρης.

Σχετικές δημοσιεύσεις